Loeb přijel do České republiky, v Sosnové chce vyhrát

Archiv
Verze pro tisk |

Čerstvý staronový šampion nepřijel pouze na prohlídku Prahy, kterou už v rychlosti zvládl ve čtvrtek večer. V Sosnové na Českolipsku bude v sobotu také závodit ve svém mistrovském voze Citroën C4 WRC a chce vyhrát.


Loeb dal českému Setkání mistrů přednost před exhibicí Race of Champions, která se konala v tomto týdnu v Pekingu. "Nebylo to snadné, pokoušeli jsme se ho získat už od léta," řekla na dnešní tiskové konferenci Martina Bedrnová z českého zastoupení Citroënu. Pomohl také juniorský mistr světa Martin Prokop, který rovněž jezdí s citroënem. Česká republika je první zemí, kam se Loeb vydal po svém šestém triumfu v šampionátu, který vybojoval před třemi týdny.


Loebův program je hodně nabitý. Vedle prohlídky Prahy a večeře v restauraci stihl také rozhovor s Markem Ebenem pro pořad Na plovárně. "Užil jsem si to. Je to sympatický člověk, navíc se ptal na jiné věci, než na které jsem zvyklý odpovídat," řekl dnes v Sosnové Loeb, jenž má i sponzorské povinnosti. Po setkání s novináři ho čekají exhibiční jízdy na okruhu v Sosnové a v neděli závod.


"Je pravda, že to tady moc neznáme, ale samozřejmě chceme vyhrát," prohlásil Loeb. V zákulisí se hovoří o tom, že Francouz bude mít těžkého protivníka ve vicemistru republiky Václavu Pechovi, který má zapůjčeny vůz Škoda Fabia specifikace WRC a hlavně trať velmi dobře zná. "Škodovka je dobré auto," usmál se Loeb. "A trať vypadá zajímavě," přidal se navigátor Daniel Elena.


Loeb se svěřil, že nejtěžší bylo získat letošní titul. "Protože v půlce sezony jsme přišli o náskok," upozornil Francouz za skutečnost, že k poslednímu závodu ve Velké Británii odjel s mankem jednoho bodu. "Byla to bitva až do poslední chvíle," řekl.


Příští rok se pojede závod MS i v okolí jeho rodného města Haguenau. "To je super. Naposledy jsem tam jezdil v roce 2001, ale už tam nebydlím," řekl muž, který žije ve Švýcarsku poblíž Lausanne.


Pětatřicetiletý závodník začal první zkušenosti sbírat v roce 1999 se slabší "dvoukolkou", v další sezoně se dvakrát představil i s vozem WRC. Pro sezonu 2002 dostal xsaru WRC natrvalo, o rok později už byl druhý se ztrátou jediného bodu na Nora Pettera Solberga. Od té doby kraluje.


Možná i proto milovník motocyklů a jiných rychlých strojů uvažoval, že by přestoupil do jiné motoristické disciplíny. Mluvilo se o Rallye Dakar, ale to Loeb popřel. S formulí to bylo vážnější, Francouz však nedostal po testech superlicenci. Možný je i jeho návrat do Le Mans.


"Formule byla velká výzva, ale nijak speciálně jsem se nepřipravoval. Chtěl jsem se spíš pobavit, takže zase taková tragédie to nebyla, že to nevyšlo," prohlásil. Elena si myslí, že by to Loeb zvládl. "Má rád řízení a rychlost určitě," podotkl. "Navíc by startoval až vzadu, takže nikdo by ho tam nerušil," dodal s úsměvem.


Společně jezdí od začátku. Znají se a navzájem se špičkují. "Moje žena má lepší figuru na spolujezdce, ty jsi ztloustl," rýpl se do Eleny Loeb. Ten se jen usmál. "Sébastien je vždycky první v cíli, ale všude chodí pozdě," nedal se zahanbit v narážce na skutečnost, že Francouz nechal novináře 40 minut čekat. "Daniel často vypráví různé pohádky," usmál se Loeb. "Je pořád stejný. Jediné, co se brzy změní, je, že brzo zešediví," smál se Elena.


Oba moc nezvážněli ani při otázce na brzký konec specifikace vozů WRC v mistrovství světa. "To je věc, o které nerozhoduji, takže o ní ani moc nepřemýšlím. Já bych to neviděl jako konec WRC, jsou to jen technická pravidla, která se mění. Motory i pohony zůstávají, auta budou výkonná, bude s nimi radost jezdit. Nevidím to dramaticky," řekl Loeb.


 

Nahoru