Co je možné?

Verze pro tisk |

Je možné, aby se stal ředitelem školy učitel, který musel odejít ze školy, protože fyzicky napadl dvě žákyně? Odpověď zní, ano! Výběrová komise Libereckého kraje právě takového učitele doporučila za ředitele SUPŠS v Kamenickém Šenově.

Opilý štěstím se tím pan učitel neodkladně pochlubil svým bývalým žákům. Tento pan učitel udeřil dvě studentky v době výuky počítačové grafiky, když neudržel nervy na uzdě, protože ho rozzlobilo, že jedna z nich mu sypala za krk křídu. Druhá studentka v tom byla v ten moment nevinně, ale protože několik dní před tím si dovolila z legrace dát panu učiteli kolíček do vlasů, což se mu také nelíbilo, slízla to ještě jednou. Poprvé ji pouze přetáhl přes zadek. Řekli byste si, co je to za učitele, kterému si dovolí žákyně dávat kolíčky do vlasů a sypat mu křídu za krk? Jakou autoritu má takový učitel u žáků? Jak může takový učitel pomýšlet na to, že bude mít jako ředitel nějakou autoritu u svých podřízených, když si jí nedokáže udržet ani u svých žáků?

Fyzické napadení žáků je vážná věc. Podle  § 55, odstavec 1, písmeno b) zákoníku  práce jde o porušení zaměstnanecké povinnosti, vztahující se vykonávané práci zvláště hrubým způsobem. Jde o jednání, které závažně porušuje zásady a cíle vzdělávání daných školským zákonem zejména v  § 2, odst. 1, písmeno a) a c) a mezinárodní úmluvou o právech dítěte č. 104/1991 sb. v platném znění v článku 19. odstavec 1 a v článku 28. odstavec 2. To je dostatečný důvod k tomu, aby takový učitel dostal okamžitou výpověď. Pan učitel ji dostal. Když si uvědomil, co mu hrozí, přemluvil paní ředitelku, aby změnila okamžitou výpověď na dohodu o okamžitém rozvázání pracovního poměru bez udání důvodu. Paní ředitelka žádosti pana učitele nakonec vyhověla a prokázala mu tím velikou laskavost. Umožnila mu vlastně, aby se bez bázně a hany ucházel o místo ředitele, což také učinil. Zřizovatel školy tohoto pána, podle dosavadního průběhu výběrového řízení, považuje za dostatečně fundovaného a kvalitního kandidáta, jenž naplňuje všechny požadované předpoklady pro výkon funkce ředitele školy, to jest včetně morálně volních vlastností a bezúhonnosti.

Kdysi bylo dobrým zvykem, že kandidát na ředitele školy musel projít povinným psychologickým vyšetřením. Toho již asi není třeba. Vzhledem k neustálým změnám, které ve školství probíhají, je to asi neklamné znamení, že do škol budou opět brzy zavedeny fyzické tresty podle starého dobrého, škoda rány, která padne vedle. Nový pan ředitel pak bude bez jakýchkoliv diskusí člověkem na svém místě! K tomu mu dopomáhej bůh a zřizovatel školy!

  1. ak.mal.

František Janák

stále ještě zástupce ředitele SUPŠS Kamenický Šenov

nejstarší sklářské školy na světě.

Nahoru

Komentáře

Možné je vše

Ono je to celkem jednoduchá změna taktiky, jak se zbavit nepohodlných škol. Místo tlaku z kraje si tam kraj dosadí v tzv. konkurzu na post ředitele někoho tak "kvalitního", kdo svojí činností udělá černou práci za úředníky. Stejně jako vaše škola, co se personálního obsazení místa ředitele týká, dopadl i gympl v Lípě.

Nahoru

Re: Co je možné?

Dobrý den,
měl jsem tu čest se seznámit a jednat s "rádoby"ředitelem panem Janákem,,mohu říct pouze to,že tento člověk se minul několika lety které jsou dávno dávno pryč,,jeho názory a chování jsou stále stejné jako "soudruhů"před sametovou revolucí.
Teď je tady na zamyšlení,,,,,proč takový člověk jako je pan Janák,dále nezastává funkci ředitele školy,,proč byl pro jeho "špičkové kvality,vedení školy" sesazen z funkce ředitele????Myslím,že výše uvedený článek od pana Janáka je obraz jeho "kvalit a názorů".
U studentů nebudí respekt,,pouze si ho snaží vytvořit nařizováním.
Pokud jsem pochopil správně dnešní dobu,měli by mít právo na vyjádření a vlastní názor všichni lidé stejně,ať student či pedagog.O čem jiném by měl pak být kompromis........... ale to panu Janákovi nějak uteklo.
Nezlehčuji jeho kvality ve směru akademickém,ale vedení školy na takové úrovni jakým bezpochyby tato škola je,je něco nad jeho síly.
O tom svědčí i jeho vyjádření(bezhlavé),kde soudí všechny okolo,jen ne sám sebe.

Nahoru

Re: Co je možné?

Nic bych za to nedal, že tahle střela byla vypálena od někoho ze školy. A podle zásady, že potrefená husa se ozve, se dá i odhadnout, kdo konkrétně asi střílel.

Nahoru

Re: Co je možné?

Dobrý den,
nechce se mi věřit, že je možné, aby něco tak pomateného a pitomého vzniklo na půdě tak významné instituce, jakou SUPŠS v Kamenickém Šenově je. Bohužel úroveň mnohých studentů, díky situaci ve školství a společnosti je taková, jak nám tento génius předvádí. Pomatenost k mládí patří, ale ta koncentrace tuposti mne zarazila.

Nahoru

Nejlepší VOŠku školního roku 2011/2012

Další kandidát byl z této školy (vede žebříček).
http://voskaroku.cz/skoly/?school=24

Nahoru

Re: Co je možné?

Dobrý den,
byl bych nerad, kdyby se někteří méně chápaví nebo neinformovaní domnívali, že útočím na článek
ak. mal. Františka Janáka. Reagoval jsem pochopitelně na nepodepsaný komentář z 11. května 2012 - 12.28 / Názor. Nezaměnitelná neschopnost vyjádřit souvisle jakoukoliv myšlenku a způsob literárního projevu mne přesvědčila, že je to s velkou pravděpodobností dílo mladého rozhněvaného muže, bohužel studenta SUPŠS. Heslem: " Pomatenost patří k mládí, ostatně na co bychom pak ve stáří vzpomínali?"- končím.
EDA

Nahoru

Re: Co je možné?

Vážení čtenáři,
jsem rád za reakce pana Janáka,,myslím si,že každý z Vás si udělá na tohoto člověka svůj vlastní názor.Pokud soudí jiné a propaguje své vlastní myšlenky a nikdo mu neodporuje,je vše v pořádku,ale běda pokud je to jinak!!!!!!!!!!!!!!!!

PS:pane Janák,,nejsem ani studentem,ani pedagogem!!!!!!!!!!!!!!!Netrpíte náhodou stihomamem????????Že by Vaše svědomí nebylo tak čisté,jak se tváříte a vystupujete??????

Myslím si,že již nemá cenu se k tomuto tématu dále vyjadřovat.

Názor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nahoru

Re: Co je možné?

Vážený pane X, který zneužíváte volnou diskusi k danému tématu k házení špíny na mou osobu. Dovolte vážený pane X, abych vás upozornil na to, že já, František Janák, svoje názory, články a příspěvky vždy podepisuju svým jménem, protože se nebojím a nestydím svoje názory veřejně, na rozdíl od vás, vyjadřovat. Ukažte se hrdinný zastánce vlastních názorů a vystupte laskavě z anonymity, ať vidíme, s kým máme tu čest!

František Janák

Nahoru

Pane bývalý řediteli,

Jako student SUPŠS musím říci, že ač se profesor Kolč (stejně jako vy) dle mého názoru nehodil do manažerské funkce ředitele, rozhodně není (na rozdíl od Vás) nikterak vznětlivý.
Příjde mi, že jse z Vaší strany o pokračování guerillového boje, pomlouvání a odstraňování oponentů.
Neslyšel jsem od vás jediného rozumného argumentu, většinou se omezíte na urážení vašich oponentů (Ať už jde o pana Cikla, ředitelku Novoborské školy, pana Kolče či diskutéry v této diskusi.)

Nechápu, že Vám čest dovolí takovýto podpásový boj, kdy i po svém sesazení za prokázaná pochybení se ředitelského místa držíte zuby nehty, za hranicí morálky a odstraňujete konkurenty. Jediným Vaším argumentem zůstává stáří školy, což však nikterak není Vaše zásluha, ba naopak, po 150 letech fungování se pod vašima rukama doslova hroutí. To, že odmítáte sloučení sklářských škol (což už se v minulosti již stalo, a při vhodné příležitosti se školy bez problému zase rozdělily), není vaším strachem o budoucnost školy, ale o svůj post ředitele z důvodu vaší sebestřednosti. Důkazem té je jistě i to, že na přednáškách věnujete přdním umělcům jako je Pavel Hlava či René Roubíček nanejvíš jednu či dvě hodiny, naproti tomu přednáškami o sobě a svém životě jste strávili bezmála tři týdny.

Závěrem bych rád ospravedlnil svou (a nejspíš nejen svou) anonymitu v této diskusi, mám potřebu vyjádřit názor, ale vzhledem k tomu jak se vypořádáváte s oponenty, nerad bych se do maturity stal terčem vašeho hněvu. Těším se na urážky mé osoby, jistě všechny diskutéry pobavíte.

Nahoru

Moralisto, nelžete

Pane (paní) moralisto (moralistko), komu tady chcete nakukat, že jste student SUPŠ ? Dle Vaší dikce soudím, že jste zaměstnán (a) na novoborské škole a jen kydáte špínu na prestižnější a krajem nenáviděnou školu. Pana Cikla nemusí nikdo urážet - ten se dlouhodobě diskredituje sám.

Nahoru

Re: Co je možné?

Souhlasím s Pedrem, ale nevylučuji ani možnost, že tím nespokojeným studentem je nikterak vznětlivý Petr Kolč.

Nahoru

Co je možné?

Je například možné, aby školu opustil agresivní psychopat, který má na svědomí napadení dvou žákyň, aniž by o tom byla vyrozuměna policie. Věc zašla tak daleko, že se příslušný incident schválně ututlal a učitel odešel s čistým štítem, takže je nanejvýš pravděpodobné, že svým zkratovitým chováním v budoucnu ohrozí další životy. Ano, i toto je možné. Toto je možné na sklářské škole v KŠ, která staví vlastní pověst a bezúhonnost nad bezpečnost a zdraví žáků.

Řekli byste si, že je možné, že si učňové/studenti prestižní řemeslnické školy drze a bez respektu dovolí nasypat křídu panu učiteli za krk? Ano, i to je možné. Čistě spekulativně to mohlo mít spojitost s údajným náborem méně sociálně způsobilých studentů bez ukončeného základního vzdělání. Lehce nemožná je v tomto případě nejspíše jenom věta o přichycení kolíčku do vlasů pana Kolče, jelikož žádné vlasy nemá.

Tímto satiricky napsaným příspěvkem bych rád poukázal na to, že článek svojí povahou poškozuje pověst školy a obviňuje paní Kronďákovou, která toho pro pana bývalého ředitele dost udělala. Naznačuje to, že v hlavním zájmu pana bývalého ředitele není světlá budoucnost školy a našeho sklářství (která panu bývalému řediteli není prioritní už patrně kvůli faktu, že naše české sklářské technologie vesele "předává" na východ pracovitým asiatům), ale zájmy pana bývalého ředitele jsou úplně jinde.

Veškeré tyto snahy pana bývalého ředitele ve vztahu k našemu tradičnímu sklářství neevokují nic jiného, než chování příslovečného "SLONA VE SKLE".

Nahoru

Re: Co je možné?

Victor Hugo napsal v Dělnících moře větu, kterou jsem si jako mladý muž s touhou něco v životě dokázat, zapsal kamsi do sešitu. Zněla nějak takto: „Stojí-li člověk jako hora nad svým stoletím, nemůže se stát předmětem obdivu, může se stát pouze předmětem nenávisti“. Vážení všichni, co mě tak nenávidíte a ostouzíte na těchto stránkách, vězte, že jsem dostatečně domýšlivý a sebejistý, abych vaše bláboly ustál. Příjemné mi to není, ale alespoň si mohu připadat jako hora, o kterou si někde v údolí nějací ubožáci otírají svoje špinavé nohy. Váš František Janák.

Nahoru

Re: Co je možné?

Nevím proč si říkáte Franta.Vaše věta "naše české sklářské technologie vesele "předává" na východ pracovitým asiatům je natolik xenofobní, že se z vášeho satiricky napsaného příspěvku veškerá sranda vytratila. Prozradil jste na sebe víc, než si může slušný člověk dovolit. Až k vám příště pan Kolč přijede, jistě vám rád ukáže kde mu začínají vlasy.

Nahoru

Re: Pane bývalý řediteli

Pane Janák, svým přirovnáním sebe k hoře trčící nad staletími jste mně velice pobavil. Opravdu se takto vidíte, jako velikán který všechny převyšuje a trčí nad staletími? Jako chrabrý baobab, kterému mi ostatní, nesaháme ani po kotníky? Takto slýcháváme mluvit diktátory, egocentriky demagogy či psychopaty. Podobně o sobě smýšlel např. Hitler, Breivik, klaun Crusty či rapper Rytmus. (A těžko hádat, kdo z vás pěti by byl škole horším ředitelem.) Dle mého názoru škola potřebuje šikovného manažera s přehledem v oboru, pro kterého bude horou trčící nad staletími české sklářství. A nikoli egocentrika a solipsistu, který uznává jen sebe a svůj kult osobnosti, a neváhá kopat do nejbližších spolupracovníků. Škola je v dezolátním stavu, podpořte prosím ing. Kronďákovou coby ředitelku.

Ale teď trochu vážně, mohl bychvás požádat o nějaké argumenty, proč by Šenovská škola neměla být sloučena s Borskou? Dle mého názoru je to ideální řešení pro přechodnou dobu kdy není dostatek studentů.

Závěrem bych vám rád doporučil, co si zapsat do vašeho notýsku pod ten váš citát:
"Někteří lidé považují nadutost za velikost, nelidskost za pevnost a posměvačství za duchaplnost."
(Jean de La Bruyère - spysovatel, myslitel).

Nahoru

10. výročí partnerství Kamenický Šenov - Rheinbach

Sdružení přátel Rheinbachu, Sdružení přátel a partnerů Kamenického Šenova a okolí za podpory města Kamenický Šenov si Vás dovolují pozvat na oslavu 10. výročí partnerství.
pátek 8. 6.2012

13:00 Dvořáčkův park

18:00 Přednáškový sál Městské knihovny – vernisáž výstavy „10 let partnerství Kamenický Šenov – Rheinbach“, výstava potrvá do 29.6.2012

sobota 9.6.2012

9:30 Výlet historickou lokálkou z Kamenického Šenova do varnsdorfského pivovaru Kocour, prohlídka pivovaru s degustací a dárkem, oběd. Návrat 18:00

Akce jsou veřejně přístupné, výlet s obědem a prohlídkou za účastnický poplatek 300,- Kč (v ceně je zahrnuta doprava mimořádným vlakem, prohlídka s degustací a dárkem, oběd a pití – celková hodnota výletu je 600 Kč)

Přihlášky k výletu přijímá do 5. 6 .2012 místostarosta Zbyněk Jech,mistostarosta@kamenicky-senov.cz, tel: 487712002, 602164490

Nahoru

Můj vlastní názor

Dobrý den,
Jsem studentem čtvrtého ročníku SUPŠS v Kamenickém Šenově. O celou kauzu se zajímám. Musím podotknout, že článek pana Janáka je velmi zavádějící a obávám se, že jeho účelem je dezinformovat čtenáře. Některé fakty jsou pozměněné a řada faktů je zamlčena. Musím přiznat že v zápalu prvního rozhořčení z článku jsem chtěl napsat panu Janákovi v podobném duchu jako psal Ivan Sirko Mehmetovi IV. Z toho co jsem slyšel od svědků incidentu s ''bitím'' studentek jsem dospěl k názoru, že se nejednalo o fyzický trest. Nabyl jsem dojmu, že František Janák si touto cestou vyřešil s Petrem K. své osobní spory. Celý incident má spoustu nejasností. Například když týden po incidentu napadená studentka zkolabovala. Odjela údajně do nemocnice. Na internátu byla již předem odhlášena. Události které následovaly incidentu byly nepopsatelné. František Janák svolal studenty na shromáždění, kde se mluvilo o Petrovi K. Petr K. byl z tohoto shromáždění nepochopitelně vyloučen. Na této schůzi se František Janák pokoušel ovlivňovat názor studentů. Ke konci tohoto shromáždění se vyskytl prostor k diskuzi. Názory a připomínky studentů byli všechny Františkem Janákem dementovány. Bylo nám sděleno že, na našem názoru mu nezáleží. Jako obvykle se zachoval jako pravý absolutistický monarcha.
Mezi studenty vznikla petice, kterou podepsala valná většina studentů. Petice shromažďovala studenty kteří, věřili v nevinu Petra K. a byli proti rozvázání pracovního poměru s Petrem K. Následně František Janák vyhrožoval studentům podáním trestního oznámení, pročež se pár studentů, hlavně z řad mladších studentů, odmítalo o celém případu bavit.
František Janák ještě asi měsíc dále vyhrožoval a vydíral studenty i některé učitele. Osobně jsem měl často strach vyjádřit názor k některým věcem, abych nebyl sankcionován. Byl jsem svědkem toho, když František Janák sdělil hloučku asi sedmi studentů aby se zabývali jen tím čím by se zabývat měli. Samozřejmě mu vadilo, že se v hloučku mluvilo o incidentu. Nepřipomíná vám to něco? Musím v mnoha názorech souhlasit s nepodepsaným studentem. Například v tom, že František Janák se rozséváním strachu zbavuje případné konkurence. Asi všem již došlo podobenství s praktikami komunistického režimu.
Františka Janáka jsem si vždy vážil jako člověka, který je rovný, upřímný, rázný a v první řadě se stará o blaho školy. V průběhu posledního měsíce se mi tato představa úplně rozplynula. Dnes ho považuji za jednoho z těch co si neváží cizí práce a cizího názoru a za jednoho z nejarogantnějších lidí co jsem kdy poznal. Nevím jestli si svojí chybu uvědomuje. Doufám ale že nikoliv. Je pravdou, že v prvotní fázi boje za školu, školu ubránil. Toho si vážím dodnes. Nechápu proč pak je František Janák zastáncem názoru, že Petr K. by neměl být ředitelem. Kdyby nebyl ředitelem on bude ředitelem jiný kandidát výběrového řízení, který spíš školu zničí. Naše škola je natolik unikátní a křehká, že jí nemůže řídit člověk který ve škole nepobyl dost dlouho na to, aby plně pochopil její fungování. Nechápu proč Petra K. tolik démonizuje, namísto toho co by jo přijal jako ''nejmenší zlo''.
Františku Janákovi: Měl by jste si udělat pořádek v zákonech nebo si je číst vícekrát.
Mezinárodní úmluva o právech dítěte, část 1., článek 1: Pro účely této úmluvy se dítětem rozumí každá lidská bytost mladší osmnácti let, pokud podle právního řádu, jenž se na dítě vztahuje, není zletilosti dosaženo dříve.

Slečna Havlíčková je ale již plnoletá, tudíž se na ní tato úmluva nevztahuje.

Školský zákon §2 Vzdělávací zásady a cíle, odstavec 1 Vzdělávání je založeno na zásadách:
a)rovného přístupu každého státního občana České
republiky nebo jiného členského státu Evropské
unie ke vzdělávání bez jakékoli diskriminace z důvodu
rasy, barvy pleti, pohlaví, jazyka, víry a náboženství,
národnosti, etnického nebo sociálního
původu, majetku, rodu a zdravotního stavu nebo
jiného postavení občana,
c)vzájemné úcty, respektu, názorové snášenlivosti,
solidarity a důstojnosti všech účastníků vzdělávání,

Moc jsem nepochopil, čím Petr K. tento paragraf porušil. Byl bych vám velmi vděčný, kdyby jste se k tomu vyjádřil konkrétně a neoháněl je jen nicneříkajícími čísly paragrafů a odstavců.

Závěrem bych chtěl říct, že pevně věřím v dobré úmysly a ředitelský um Petra Kolče. Také bych rád poděkoval Nepodepsanému studentovi za hezký citát a poprosil ho aby mě soukromě kontaktoval. Musím také zklamat lidi, kteří si mysleli, že jsem já oním nespokojeným studentem. To je ostatně důvod, proč článek komentuji. Nechci aby si někdo myslel, že se nepodepisuji pod své nározy.

Richard Hesse

Nahoru

pro Richard Hesse

Pak Kolč ml. byl mým třídním učitelem. Na rovinu říkám, že jsme si často nesedli, na rovinu říkám, že si nemyslím, že by byl nejvhodnějším ředitelem ale určitě vím, že by studenta nenapadl. Pan Kolč se snažil ve třídě šířit poněkud rodinnější atmosféru a pokud někoho za něco "plácnul pravítkem", určitě se nejednalo o agresivní fyzické napadení. Pokud by ale někoho přísněji pokáral za nasypání křídy za krk, určitě bych to pochopil. Myslím si, že pan Janák by takovouto situaci také nepřešel omluvenkou.

Pana Janáka si moc vážím jako umělce a jako učitel byl škole určitě velkým přínosem, ať už v hodinách dílen, nebo v hodinách dějin sklářské kultury. Na manažerský post ředitele se však dle všeho ani trochu nehodí. Své vystupování sám výstižně a stručně shrnul větou: "...ale alespoň si mohu připadat jako hora, o kterou si někde v údolí nějací ubožáci otírají svoje špinavé nohy.".

Nahoru

Plánované omdlévání?

Žákyně si zbalila věci na internátě (vzdáleného 5 km od svého domova), odhlásí stravu na zbytek týdne. Dojde do školy, kde za dvě hodiny omdlí (týden po incidentu).
Co dodat.

Nahoru

Re: Co je možné?

Poměry na škole neznám, ale Petra Kolče znám osobně jako přátelského kliďase a skutečného odborníka.

V trapném elaborátu pana "stále ještě zástupce ředitele", který v první řadě poškozuje pověst své vlastní školy, postrádám aspoň zmínku, jestli vedení jednalo s oběma puberťačkami a jejich rodiči o poněkud nevhodném "smyslu pro legraci". Za Rakouska by nejspíš byly okamžitě vyloučeny ze studií s platností na celém území c. k. monarchie :o)))

Nahoru

Názor bývalého studenta

Článek samotný i diskuse pod ním mně velice pobavila, zvláště pak komentáře z pera odvolaného ředitele Františka Janáka. Jsem velice rád za příspěvek pana Hesse, který má informace z první ruky a je tedy kompetentnější se k věci vyjadřovat než mi, co jsme závislí na informacích z médií.

Osobně jsem v Šenově také studoval, dobře znám pana Janáka i pana Kolče. Dle mého názoru pan Kolč nemá schopnosti vést školu, a pod jeho vedením by neměla dlouhého trvání. Na jeho obranu však musím podotknout, že kdyby mi někdo sypal křídu za krk, a dával mi kolíčky do vlasů které nemám, asi bych se také ohradil. Za čtyři roky jsem však neviděl, že by někoho uhodil. Není mi ale jasné, co současnou nečestnou kampaní sleduje pan Janák. Jako ředitel se neosvědčil, za jeho úřadování škola očividně strádala, a je veřejně známo, že musel být odvolán za tak závažná pochybení jako jsou ekonomické nesrovnalosti, či údajný protizákonný nábor uchzečů bez dokončeného základního vzdělání. Absolutně to tedy nebylo z politických důvodů, jak se nám snaží předestřít. Také jeho kampaně s rakvemi, útočnými články na internetu a v novinách jako je tento, neustálé žaloby a pošpiňování kohokoli jiného názoru, a vyzdvyhování sebe coby hory trčícími nad staletí vrhají bezesporu na školu velice špatné světlo. Současné jeho počínání tak spíše připomíná sopku trčící nad českým sklářstvím.

Coby student právní specializace bych se také rád vyjádřil k panem bývalým ředitelem načaté, a panem Hessem trefně okomentované diskusi o porušování práv. Coby někdejší žák Šenovské školy jsem byl porušování právních předpisůze strany pana Janáka svědkem téměř denně. Zejména trestný čin pomluvy, či nedodržování smyslu listiny základních práv a svobod, zejména ignorováním presumpce neviny. Jestli je tomu skutečně jak říká pan Hess, že ona žákyně již byla plnoletá, a zmíněné ustanovení není aplikovatelné, dopouští se naopak pan Janák trestného činu pomluvy podle § 184 zákona 40/2009sb. ve znění pozdějších předpisů, za což by v případě žaloby od pana Kolče mohl dostat až dva roky odnětí svobody, pročež svědčí také ustálená judikatura věcně příslušných soudů.

Chtěl bych se také pozastavit, co je vůbec cílem oné štvavé kampaně, urážení, demonstrací a zesměšňování. Bráno z pohledu Šenovské školy a Šenovských studentů by bylo jistě nejvýhodnější nestavět se vůči Borské škole do opozice, urážet ředitelku a nosit rakve, nýbrž zařídit hladké sloučení, s možností opětovného rozdělení při další populační křivce. (Což už mimochodem v historii jednou nastalo.) Historie školy by dále pokračovala, know how by zůstalo v regionu, a namísto Šenovsko Borského nepřátelství vyprovokovaného Janákem by mohla existovat spolupráce a výměna technologií jako tomu bylo po staletí. Janákova kampaň podle mého názoru škole ani sklářství nikterak neprospívá, ba naopak. Za cíl pak dle mého názoru má pouze udržet Janáka coby ředitele, neboť být pouze profesorem není hodno hory trčící nad staletími. I kdyby to pan Janák se školou myslel dobře, a rád bych tomu věřil, nemyslím si, že označováním a atakováním stále nových nepřátel kdy dosáhne rozkvětu školy, naopak jí nadělá spoustu odpůrců. Dle mého názoru by byli pánové Kolč a Janák škole přínosem jedině jako kvalitní profesoři, jako které jsme je měl šanci poznat. Otázkou je, kde hledat na post ředitele vhodného odborníka. Kdybych mohl někoho navrhnout, podpořil bych pana profesora Kříže coby člověka který se těší respektu studentů, a je zároveň uznávaným sklářským odborníkem.

Přeji hezký den, Valášek

Nahoru

Re: Co je možné?

Sloučení Novoborské školy se Šenovskou je hloupost. Šenovská škola by se už nikdy nevrátila na své původní místo. Budova o kterou by se nikdo nestaral by brzy zchátrala a nebo by jí někdo prodal. Původní plán sloučení škol měl za úkol jen to, že Novoborská škola by snadno nabyla studentů. To už vůbec nemluvím o tom, že jednání Cikla a Novoborské ředitelky bylo mnohem zákeřnější a podlejší než jednání Františka Janáka v této komedii.

František Janák se bohužel prokazatelně dopustil horších trestných činů než jen pomluvy. A sice trestného činu vydírání dle §175 trestního zákona s možným peněžitým trestem nebo trestem odnětím svobody na 6 měsíců až 4 roky a trestného činu útisku dle §177 trestního zákona může být potrestán zákazem činnosti nebo odnětím svobody až na jeden rok.

Vůbec netuším, proč by měl být pan Kříž ředitelem. Jde sice o člověka se zdravým uvažováním. Obávám se ale, že by neměl dost schopností v oboru vedení školy.

Richard Hesse

Nahoru